Trening TBC

Myśląc o odchudzaniu w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę dobranie zbilansowanej diety, warto jednak do diety dodać odpowiedni rodzaj aktywności fizycznej. Ćwiczenia fizyczne są czymś, co pozwoli spalić nam nadmiar tkanki tłuszczowej, przy okazji poprawiając sobie samopoczucie.

Aktywność fizyczna jest tematem na tyle rozległym, że wielu z nas zastanawia się jaki jej rodzaj oraz jaki zestaw ćwiczeń dobrać dla siebie by okazały się dla nas najlepszym wyborem. Z pomocą przychodzą zajęcia Total Body Condition, które w ostatnim czasie ze względu na swoje zalety i wszechstronność stają się bardzo popularne wśród kobiet, jak i mężczyzn.

Kto może uczęszczać na TBC? Jakie daje efekty? Jak długo trwa jedna sesja treningowa?

Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziecie poniżej.

 

TBC trening - co to jest?

Trening Total Body Condition jest to trening, który polega na wykonywaniu ćwiczeń aerobowych do pracy nad modelowaniem całego ciała. Początek treningu poprzedzony jest około 10-minutową rozgrzewką, po której następuje pierwsza część treningu. W tej części w rytm muzyki powtarzamy za instruktorem prowadzącym zajęcia niesprawiające trudności, łatwe do powtórzenia kroki.

Ćwiczenia aerobowe w TBC mają za zadanie wzmocnienie całego ciała, zarówno górnych, jak i dolnych partii, ponadto regulują nasz oddechu i poziom tętna. W drugiej części treningu TBC tempo staje się wolniejsze i przechodzimy powoli do ćwiczeń z użyciem taśmy, hantli, gum czy stepów. Cała ta aktywność ma na celu wyrzeźbić naszą sylwetkę i sprawić by mięśnie stały się bardziej wytrzymałe. Trenując regularnie TBC, na pewno odczujemy spadek zbędnych kilogramów i poprawę naszej kondycji.

Podczas jednej sesji treningowej TBC jesteśmy w stanie spalić nawet do 600 kcal. Zajęcia charakteryzują się w dużej mierze wszechstronnością i są uniwersalne, dlatego też może na nie uczęszczać każdy, zarówno początkujący, jak i zaawansowani.

Warto wspomnieć, że początki, jak i późniejsza kontynuacja sesji treningowych TBC to nie duży wydatek finansowy. Nie musicie martwić się o sprzęt i akcesoria do ćwiczeń. Jedyne co powinno Was inetresować – to dpowiedni dobór wygodnego i prostego stroju sportowego, no i oczywiście kupno karnetu na zajęcia. Wszystko to sprawia, że zaangażowanie się w trening Total Body Condition jest bardzo proste.

TBC Fitness - zalety

Początek zajęć to zwykle (wcześniej wspomniana) 10-minutowa rozgrzewka, której celem jest uniknięcie kontuzji oraz odpowiednie przygotowanie naszego całego ciała do wykonywania dalszego zestawu ćwiczeń. Właśnie po rozgrzewce rozpoczyna się trening właściwy z wykonywaniem ćwiczeń aerobowych w rytmie muzyki. Rytmiczna muzyka przy treningach działa pobudzająco i motywuje do wykonywania następujących po sobie ćwiczeń.

Natomiast jeśli chodzi o kolejną część treningu, to składa się ona z kilku ćwiczeń, które wpływają na każdą partię mięśni od nóg i pośladków po brzuch i ramiona, angażujemy całe ciało. W zależności od rodzaju wykonywanego ćwiczenia wykonujemy je w różnej pozycji, na leżąco, na stojąco, czy z pomocą sprzętu sportowego, takiego jak taśmy, hantle, piłki czy sztangi. Zestaw przygotowanych ćwiczeń zależeć będzie, od tego, co wymyślił dla nas instruktor. Doświadczenie osoby prowadzącej zajęcia przy tego typu treningach gwarantuje nam dobraną za każdym razem zupełnie unikalną sekwencję ćwiczeń, co czyni zajęcia bardzo zaskakującymi i przede wszystkim nie stają się one nudne.

To, co powoduje, że zajęcia Total Body Condition są tak skuteczne to bardzo częste powtarzanie ćwiczeń z wykorzystaniem sprzętu, do tego dochodzi grupa wzajemnie ćwiczących i wspierających się osób, plus w trakcie treningu wspólnym spajającym grupę elementem jest muzyka. Wszystko to połączone ze sobą powoduje, że łatwiej jest wytrzymać godzinę intensywnych ćwiczeń. Zatem podsumowując – sprawdź sam czy ten rodzaj trenigu jest dla Ciebie. Czekamy na Ciebie w naszym klubie fitness.

Zajęcia TBC - kto może zacząć trenować?

Treningi TBC charakteryzują się tym, że są uniwersalne, więc zacząć przygodę z ćwiczeniami Total Body Condition może każda osoba. Nie ma znaczenia poziom zaawansowania, wiek, wytrzymałość ciała czy kondycja, przy regularnym uczestnictwie w treningach TBC wszystkie te aspekty ulegną znacznej poprawie. Niezwykle przemawiające za uczestnictwem w zajęciach Total Body Condition jest to, że można zdecydować się na start w każdym momencie, a poziom szybkości i trudności ćwiczeń każdy uczestnik zajęć jest w stanie wyregulować sobie indywidualnie.

Warto przed rozpoczęciem zajęć poświęcić chwilę i porozmawiać z instruktorem na temat swojego stanu zdrowia, wieku i warunków fizycznych, by otrzymać kilka wskazówek. Jeśli ktoś wie, że ma problemy z kręgosłupem, powinien przekazać taką informację osobie prowadzącej zajęcia. Pomoże nam ona w odpowiednim dobraniu ćwiczeń tak, by niczego nie przeciążyć i nie przeforsować.

Obok osób z chorym kręgosłupem szczególną ostrożność w wykonywaniu ćwiczeń TBC powinny zachować również osoby z nadwagą. Stawy takich osób w trakcie wykonywania treningu mogą być bardzo obciążone. Dlatego przed rozpoczęciem przygody z TBC ważne będzie ustabilizowanie swojej wagi przy konsultacji z lekarzem bądź instruktorem.

Jeśli już podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu treningów, skonsultowaliśmy wszystko z lekarzem i osobą prowadzącą zajęcia to ostatnią rzeczą jaka nam została jest dopilnować systematyczności ćwiczeń. Aby trening przyniósł oczekiwane rezultaty, musi być wykonywany sumiennie i regularnie. Tak jest z każdą aktywnością fizyczną i TBC tutaj niczym się nie różni, nie powinniśmy ulegać myśleniu, że jedna czy dwie sesje zmienią nas nie do poznania. Kluczem do sukcesu jest wykazanie się nieustępliwością w regularnych treningach i uważnym ich wykonywaniu.

Ćwiczenia TBC - 60 minut sesji treningowej

Początek zajęć to zwykle 10 minutowa rozgrzewka, której celem jest uniknięcie kontuzji oraz odpowiednie przygotowanie naszego całego ciała do wykonywania dalszego zestawu ćwiczeń. Właśnie po rozgrzewce rozpoczyna się trening właściwy z wykonywaniem ćwiczeń aerobowych w rytmie muzyki. Rytmiczna muzyka przy treningach działa pobudzająco i motywuje do wykonywania następujących po sobie ćwiczeń. 

Natomiast jeśli chodzi o kolejną część treningu to składa się ona z kilku ćwiczeń, które wpływają na każdą partię mięśni od nóg i pośladków po brzuch i ramiona, angażujemy całe ciało. W zależności od rodzaju wykonywanego ćwiczenia wykonujemy je w różnej pozycji, na leżąco, na stojąco, czy z pomocą sprzętu sportowego, takiego jak taśmy, hantle, piłki czy sztangi. Zestaw przygotowanych ćwiczeń zależeć będzie od tego co wymyślił dla nas instruktor. Doświadczenie osoby prowadzącej zajęcia przy tego typu treningach gwarantuje nam dobraną za każdym razem zupełnie unikalną sekwencję ćwiczeń, co czyni zajęcia bardzo zaskakującymi i przede wszystkim nie stają się one nudne. 

To co powoduje, że zajęcia Total Body Condition są tak skuteczne to bardzo częste powtarzanie ćwiczeń z wykorzystaniem sprzętu, do tego dochodzi grupa wzajemnie ćwiczących i wspierających się osób, plus w trakcie treningu wspólnym spajającym grupę elementem jest muzyka. Wszystko to połączone ze sobą powoduje, że łatwiej jest wytrzymać godzinę intensywnych ćwiczeń. Zatem podsumowując, warto sprawdzić czy w naszej najbliższej okolicy kluby fitness mają wraz ze sprzętem zajęcia TBC w swojej ofercie.