Godziny otwarcia: pon.-pt. 7.00-22.00 | sob. 8.00-18.00 | niedz. 9.00 – 14.00

Pilates

Pilates jest serią ćwiczeń, na bazie której nasze ciało staje się lepiej rozciągnięte, a mięśnie głębokie będące w głównej mierze koordynatorem naszej postawy uelastyczniają się, dając nam poczucie większej kontroli nad wykonywanymi ruchami. Stają się one nam bardziej posłuszne oraz pod wpływem wielokrotnych ćwiczeń pozwalają nam rozpoznać samych siebie w odniesieniu do możliwości ruchowych.

Co to jest pilates?

Pilates ma na celu dać swoim uczestnikom treningów swobodę w poruszaniu się i koordynacje procesu przebiegania ruchu. Jest to bardzo pokrzepiający trening, albowiem uczestnicy zwiększają świadomość swoich możliwości ruchowych, i tym samym wykształcają swoją pewność motoryczną. Trening opiera się na aktywizacji mięśni głębokich znajdujących się w okolicach grzbietu, brzucha i miednicy, które stają się bardziej podatne na odkształcanie oraz zyskują na sile. 

Co daje pilates?

Wśród korzyści jakich doświadczają zaangażowani w tą formę aktywności można nadmienić kilka pewnych podpunktów:

  • krążenie krwi przez mięśnie głębokie się usprawnia
  • polepszenie wyczucia ruchów
  • zwiększa nam się zakres ruchowy stawów
  • mięśnie są obarczone mniejszym ryzykiem kontuzji 

Pilates - ćwiczenia

Większość ćwiczeń w tej technice opiera się na wolnej i precyzyjnej motoryce ruchu przy powolnym oddychaniu i maksymalnym skupieniu. Warto przywiązywać dużą wagę, co do ilości powtórzeń. W tego rodzaju programach treningowych mają one olbrzymie znaczenie. W trakcie powtarzania ćwiczeń programowych, należy bacznie kontrolować mięśnie brzucha. Muszą być one cały czas spięte, aby maksymalizować efektywność i korzyści naszej pracy wkładanej w trening. Jak każde seryjne ćwiczenia, pilates również zaczynamy od rozgrzewki. W pierwszej kolejności rozpoczynamy tak zwane krążenia ramionami, a później przechodzimy do skrętów tułowia. Tak jak wspomnieliśmy, istotną rolę w całym przebiegu zajęć odgrywa tu koordynowanie mięśni brzucha. Staramy się spiąć mięśnie głębokie poprzez lekkie wciągnięcie brzucha. Pamiętaj, że nie możesz zapominać o technice oddychania. Stanowi ona nieodłączną oraz kluczową część wykonywanych ćwiczeń. Pozwól sobie na lekko przeciągnięty oddech, który ma swoje źródło u rozszerzającej się na boki w trakcie czynnie wykonywanej pracy klatki piersiowej. Tego typu postawa stanowi znakomitą podstawę do właściwego powtarzania ćwiczeń, które w efekcie końcowym przyniosą więcej korzyści. 

Często skupiamy się na jednym aspekcie ćwiczenia i źle idzie nam cała reszta. Wiemy, że łatwo powiedzieć, a trudniej zrobić. Przygotowaliśmy dla Państwa specjalne zajęcia w małych grupach, gdzie początkowi adepci będą mogli liczyć na indywidualne uwagi ze strony trenera. Nasi trenerzy pozwolą Ci na pewne wkroczenie w świat pilatesu, w którym poprawność i systematyczność staną się nieodzownym elementem twojej wycieczki do Fitness-Formy.